MONOL – ĐÃ NGOẠI CUỐI TUẦN ĐẾN MT. PINATUBO và HUNDRED ISLANDS

Đây là tuần thứ tư tôi học ở Monol. Tôi vừa hoàn thành bài kiểm tra hàng tháng và tôi đã tham dự một buổi lễ tốt nghiệp (diễn ra mỗi tháng một lần) trong tuần này. Cuối cùng, tôi đã chọn khóa học IELTS trong kỳ học mới. Lý do và kết quả của quyết định sẽ được trình bày chi tiết trong bài báo tiếp theo. Lần này tôi sẽ nói về vấn đề giải trí mà Monol cung cấp. Các chuyến đi học tập được tổ chức hai tuần một lần và các điểm đến được bình chọn bởi học sinh. Nó luôn luôn vào cuối tuần và tôi đã tham gia hai lần.

MYLES 1

Mọi người có thể bỏ phiếu cho điểm đến của chuyến đi

Tôi tham gia chuyến đi dã ngoại trong tuần đầu tiên của tôi và điểm đến là Hundred Islands. Đây là một điểm du lịch nổi tiếng ở Philippines. Chín học viên tham gia chuyến đi này. Chúng tôi khởi hành lúc 5 giờ 30 sáng thứ bảy và đến Alaminos vào khoảng 10 giờ sáng. Sau khi ăn trưa, chúng tôi vội vã đi thuyền do trường thuê đưa chúng tôi đến Hundred Islands National Park.

Các hòn đảo có các hình dáng khác nhau, rất đẹp và độc đáo khi chúng tôi đi đến gần. Mọi người trên thuyền đang nói chuyện và cười. Chúng tôi chụp ảnh và ăn vặt và đoàn kết với nhau trong quá trình đi,… Sau mười phút, chúng tôi có thể nhìn thấy cả quần đảo.

Trên một hòn đảo, chúng tôi leo lên đỉnh, nơi chúng tôi có thể thưởng thức một cái nhìn toàn cảnh của cả trăm hòn đảo khác. Sau đó, chúng tôi đi đến một hòn đảo khác để bơi. Khi các học viên khác đã có thời gian riêng của họ, tôi đã lấy một chiếc phao dạng hình trái chuối. Phao lướt rất nhanh trên biển, thích hợp cho bất cứ ai muốn có một trải nghiệm  với cảm giác mạnh không thể nào quên. Mọi người đều la hét vì phao vượt quá tốc độ giữa các hòn đảo khác nhau. Nó chỉ mất khoảng 20 phút nhưng nó thực sự thú vị.

MYLES 2

MYLES 3

After that, we went to another island that is filled with history. But I didn’t remember the specific one. In the center is a large hole where many gunshot marks filled on the wall. Passing through the cave is a place to take a rest. Everyone enjoyed some dives, took some pictures, and ate some snack.

After a half-hour break, we started to walk back to the boat. We could have a fresh water shower on the shore and it was finished within half an hour. Then, it took a long time for us to return. Of course, all of the students fell asleep. I knew that the driver was more tired than anyone on the bus for he was driving for a long time already. When we arrived at Monol, it was around 10 p.m.

The activity was worth to attend. It just spent about RMB400. I hope that l could visit there again since everyone said that diving was really great.

The second time I had joined was just last week: we went into the US military base cross-country and watched the volcanic lake.

The US military base would block the entry after 6 o’clock, so we set off on the school bus at half past 1 am and we slept on the bus. At 5 o’clock in the morning, we arrived at Clark’s US military base. After going through some registration process, we rented two jeeps with drivers. The road was bumpy but cool and we enjoyed the beautiful view. The driving skill of the drivers was also good. If the road condition was good, they were driving extremely fast (the feeling of cross-country vehicles crossing the river. You can understand, right? Ha ha ha). It took around an hour to arrive there and we were ready to start hiking. Phone signal was completely shielded.

MYLES 4

The walk to the volcanic lake has a total distance of 10 kilometers, about 3 hours away. However, because it is really popular, there are many tourists visited here by groups. We needed to pass uphill and across the river, so some people wore slippers and sandals. My sneakers were even broken on the return journey. Finally, about 3 hours later, we arrived at the volcanic lake. It was extremely beautiful, especially it was followed by the many difficulties that we arrived there step by step. This sense of accomplishment was stronger.

MYLES 5

MYLES 6

The process of learning English was also the same. On the way back, I thought that walking was like the learning way from Monol. Anxiety was useless. Your responsibility was only working hard, and the remaining things depended on the passing of time. Trekking was very charming, and the process of walking on foot was the ideal time for thinking.

Later, on the halfway route of our return trip, we encountered a military maneuver. Hence, everyone needed to stop for 2 hours and turned to rest. I inadvertently walked into a small village that had shocked me. Whereas it was not related to the topic today so I would share this experience next time if I have the chance. I think this world is beautiful, but it does not mean that the world is not cruel.